Thursday, January 9, 2014

Kuat Melenting

Kadang - kadang aku memang agak kasar. Melenting pun iya jugak. Aku pun kadang2 tak paham pesal aku cepat sangat naik darah.
Tapi kalau nak dibandingkan melenting aku dulu dengan melenting aku sekarang.. dulu lagi teruk.
Dulu pantang lari alignment sikit dengan apa dalam benak aku, laju jer darah naik dan mulut jadi bacul.

Sekarang dah banyak berkurang mungkin sebab aku dah berumur. Sebelum terpacul keluar apa2 dari mulut ni otak sempat lagi menjadi rasional. Bukan sebab otak tu yang cepat tapi mulut aku ni yang lambat.

Satu benda aku perasan, kadang2 bila aku antar text ke, bunyinya agak kasar lah. Tapi sebenarnya niat aku baik. Nak cepat lah kut jadi apa2 yang sempat jer lah ditaip. Tak reti aku nak menggunakan bahasa Melayu baku macam jawab exam tu.

Apa2pun, just for the record.. sesaper yang tegur aku kuat melenting tu, aku terima dengan hati terbuka sebab itu satu peringatan untuk cuba ubah lah. Dan aku ucapkan terimakasih sebab memerhati tingkah aku.

Dan aku yakin selagi umur meningkat, tahap aku cepat melenting tu pun akan jadi bertambah slow.

Dah. Nak balik.

Babai.

No comments: