Wednesday, August 28, 2013

Mimpi Mainan Tidur

Saya susah nak tidur. Selalunya bila anak dan isteri nyenyak diulit mimpi saya masih lagi terkial2 memikirkan apa lagi yang nak dibuat.
In fact bila dah terasa sangat lewat dan masa tidur akan jadi pendek baru saya masuk ke bilik. Itupun, still dgn hp di tangan samada bermain game ataupun menjenguk fb sampailah mata terasa berat. Tandanya mengantuk tu bila mata tertutup tanpa kawalan ataupun hp terlepas dari tangan, baru lah saya tidur.
Maka, oleh sebab tidur yg sebegitu, saya sangat susah nak bermimpi. Sedar2 saja, dah pagi.
Tetapi bila bermimpi, saya akan tertanya2 ttg mimpi itu. Sekadar tertanya2 knp tapi taklah smp ke tahap percaya pada mimpi.
Pagi tadi saya bermimpi. Mimpi yang berbelit2 dan mungkin juga tak masuk dek akal. Seringkali bila kita bermimpi, mimpi itu kerap begitu. Berbelit2 tanpa hujung pangkal tak seperti drama dalam tv yang teratur dan berklimaks.
Ada 3 perkara yang saya ingat selepas terbangun.
Yang pertama tentang bisnes. Tentang plan bisnes nak buat hotel di kawasan tasik. Kelakarkan?
Keduanya tentang kekasih lama yang wujud secara tetiba secara bersahaja sedangkan dah agak lama saya tak in contact dgn dia kerana perselisihan faham. Ada adegan X-rated berlaku dan tak perlu diceritakan secara detail di sini. Dia hamil. Saya sempat menyentuh baby bum dia. Lagi kelakar kan?
Lastly, selipar jepun yg selalu saya pakai ke surau putus bila saya sarungkan kaki. Huh.. agak kelakar lah sehingga saya tanya Mr. Google apa maksudnya selipar yang putus. Now, ini tidak kelakar rupanya.
Tak percaya, tanyalah dia.

posted from Bloggeroid

No comments: